Korsordslösarens forum – Visa diskussion

Inlägg i diskussionen Ny funktion: Förklaring när man föreslår ett nytt ord

Inlägg av toffe (19 maj 2010)

Nu har jag lagt till en ny funktion: man kan nu bifoga en förklaring när man föreslår ett nytt ord till Korsordslösarens ordlista (rutan längst upp till höger på söksidan).

Förklaringen kommer att finnas tillgänglig för andra användare när de söker efter ordet.

Längre fram kommer jag även att lägga till möjligheten för en användare att föreslå en förklaring till ett befintligt ord i ordlistan.

Fler nya funktioner och fler ordförklaringar till befintliga ord är på väg.

/Kristoffer

Inlägg av jacket (20 maj 2010)

Hej, Toffe!

Det här låter jättebra, speciellt att vi ska kunna föreslå förklaring till ett befintligt ord i ordlista. När kommer den funktionen?

Inlägg av toffe (20 maj 2010)

Den kommer "snart". Jag vågar inte lova något datum, men en optimistisk gissning är att funktionen blir klar under helgen.

Inlägg av toffe (20 maj 2010)

Funktionen blev klar lite tidigare än jag vågade hoppas på: nu är det fritt fram att föreslå förklaringar även till befintliga ord!

För att förslå en ordförklaring klickar man på den gula lilla bilden av en glödlampa längst ut till höger på samma rad som ordet i fråga. Förklaringen skickas då till mig, som granskar den innan den hamnar i ordlistan och kan hjälpa andra användare.

Inlägg av jacket (21 maj 2010)

Nu har man ju jobb de närmaste dagarna (veckorna)
Tack för snabba lösningar

Inlägg av Jämtstorsa (22 maj 2010)

Hej Toffe!
Försökte att ge en förklaring till GO skrev in på utöka ordlistan försökte att klicka på den gula glödlaman men det kom inte upp någon förklaring där jag kunde lägga in ordförklaringen, jag kanske gjorde fel.
Trevlig Pingst önskar jag dej
Mvh Anita

Inlägg av Jämtstorsa (22 maj 2010)

Hej igen!
Jag upptäckte själv att jag var tvungen att öppna ett skriptfönster innan jag kunde skriva in förklaringen, man lär så länge man lever.
Hälsningar :) Anita

Inlägg av toffe (23 maj 2010)

Skönt att det löste sig, Anita!

Jag tog mig friheten att skriva om din förklaring lite, eftersom den kom direkt ur NE , vilket kan vara känsligt.

Nu är din förklaring och flera andra nya förklaringar från Korsordslösarens medlemmar med i ordlistan!

Svara

Se de senaste diskussionerna

Starta en helt ny diskussion