Korsordslösarens forum – Visa diskussion
Inlägg i diskussionen Korsord på Korsordslösaren?
Inlägg av toffe (8 april 2010)
I min strävan att ständigt förbättra den här sidan har jag nu börjat fundera på att erbjuda korsord till Korsordslösarens användare.
Till en början som filer att ladda ner och skriva ut på den egna skrivaren och senare även korsord som går att lösa direkt i webbläsaren.
Ytterligare längre fram skulle det kunna bli tal om tävlingar och priser.
Jag tänker mig att en del av korsorden skulle vara gratis, en del skulle kosta en billig penning att få tillgång till.
Är detta något som låter intressant?
Svara gärna på den här diskussionen och dela med dig av dina synpunkter!
Skulle du vilja se gratis korsord på Korsordslösaren?
Skulle du kunna tänka dig att betala en slant för att få tillgång till fler korsord och för att tävla?
Kristoffer
Inlägg av Agma (8 april 2010)
Hej Kristoffer!
Jag tycker det låter intressant, speciellt med tävlingar och priser.
Ska jag betala en slant, så får det vara bra och lite kluriga korsord. :-)
Inlägg av Majsan (8 april 2010)
Hej, jag skulle vara intresserad av korsord som kan lösas direkt i webbläsaren, jag har nämligen ingen egen skrivare.
Tävlingspriser skickas ALDRIG till utlandet och jag bor i Finland, så det intresserar mig tyvärr inte.
Majsan
Inlägg av BengtJ (9 april 2010)
Hej Kristoffer!
Jag tycker det låter intressant och hoppas precis som Agma på kluriga korsord. Det vimlar av enkla korsord i massor av tidningar, så det efterfrågar nog inte så många.
För bra korsord är jag beredd att betala en slant. Hur gör du för att få betalt?
Priser är helt ointressant för mig. Jag hör till dem som aldrig "skickar in" mina lösta korsord.
Hälsningar
BengtJ
Inlägg av toffe (10 april 2010)
Hej alla!
Det känns bra att det finns ett intresse hos er för detta!
Jag ska klura lite mer på det.
Angående betalningen tänker jag mig två alternativ.
Antingen betalar man via faktura. Kanske betalar man en engångssumma vid ett tillfälle och får sedan tillgång till nya korsord en gång per månad eller en gång per vecka, ungefär som en prenumerationstjänst.
Eller så kan man betala för enstaka korsord eller "korsordspaket" genom att skicka ett speciellt betalnings-SMS med sin mobiltelefon.
Skulle något av dessa två alternativ fungera bra för er?
Inlägg av BengtJ (10 april 2010)
Jag tycker faktura verkar administrativt tungt och kostsamt. Det där med SMS skulle passa mig bäst.
Hälsningar
BengtJ
Inlägg av Majsan (10 april 2010)
SMS skulle passa mig också, men det funkar säkert inte från utlandet, eller hur ??
Häsningar,
Majsan
Inlägg av Agma (10 april 2010)
Hej!
Eftersom jag knappt kan skriva ett vanligt SMS, så...
Sen hoppas jag att man får testlösa, innan man bestämmer sig.
Inlägg av toffe (10 april 2010)
Majsan, det skulle tyvärr inte fungera med SMS från utlandet, så för er får jag fundera ut någon speciallösning.
Förmodligen kommer det bli så att jag börjar med SMS-lösningen och ser hur intresset är. Längre fram kan jag komplettera med faktura eller andra alternativ om det verkar behövas.
Agma, min förhoppning är att det inte kommer att vara svårare att betala med SMS än att skicka ett vanligt SMS, man behöver bara kontrollera en extra gång att man skrivit rätt. Om man bara behöver skicka ett sms en gång per månad eller mer sällan, kanske skulle du och andra som inte är så vana få hjälp av en släkting eller bekant just vid dessa tillfällen?
Självklart kommer man att kunna testlösa innan man bestämmer sig.
Jag planerar att ha gratiskorsord som alla får lösa. Då får man en känsla för kvaliteten och de olika svårighetsgraderna. Sedan kan man om man tycker att de är bra välja att köpa några extra. Man kan då välja att köpa korsord av den svårighetsgrad man föredrar, till exempel bara svåra kryss, bara lätta kryss eller kryss av lite blandad nivå.
Inlägg av Jonna (10 april 2010)
Hej!
Det ska bli kul att prova på dina korsord Kristoffer. Helst av allt löser jag kluriga ordflätor så jag hoppas det dyker upp några sådana också. Angående betalning så kanske det går att fixa alternativ till SMS så småningom, jag är liksom Agma ingen större anhängare av den betalningsformen.
Hälsningar
Jonna
Svara
Du behöver logga in för att kunna svara.
Om du inte redan är medlem tar det inte mer än ett par minuter att registrera dig. Det är självklart gratis!
Se de senaste diskussionerna
Starta en helt ny diskussion